Знаешь ли ты, помнишь ли ты Как хорошо где нас нет За спиной Вечно Пейзаж песочный Знаешь такой меж стёкол За спиной В мутном зеркале В талой воде Позавчера Голубые вереницы Неосознанных лиц Неопознанных тел
Они возвращаются, молча стоят, наблюдают Термиты пожирают столы тела Постройки строения Пока они не рухнут двери, стены, тела В один из дней
В один из дней Они возвращаются Всегда Смотрят сквозь тебя и молчат Некогда действовать прятаться Кричать Они уже здесь Там за зеркалами они тоже молчат Видят не видят Неподвижные большие Везде повсюду Даже если ты спишь В особенности если ты спишь
Они молча стоят Они уже здесь Вдоль каждой дороги В предрассветных лесах Ночью ночью Бесшумно летят над морозной землёй С серебряными лицами Никогда не спят Не касаясь морозными пятками земли Не примяв травы Не замутив воды Они уже здесь Где бы ты ни был
Термиты пожирают пока само не рухнет, А они наблюдают
А мы тут с кошкой все последние вечера изучаем дискографию Bangles. Ну как мы... она, для меня это лишь реминисценции моего давнего пятнадцатилетнего опыта, если не много раньше. Но радуюсь, видя как ей это чудо внове. Как внимательно она ловит каждый звук.
Прекрасная рыжая чертовка Написал Ragapega 19 октября '15 мой выбор в этом жанре: Bangles. Лет десять назад только их в основном и слушал в плеере, когда катался летом на велике.
Лет... не помню, 10 или уж скорее 20 назад, слушал их альбом в числе прочего, в поиске особых примеров женского вокала, будучи вдохновлён тогда Агузаровой, Настей, Джоплин, Янкой, Грейс Слик, Земфирой, Bangles, Cranberries... И ничего такого одесско-иудейскаго милого нашего имперского, как вы вдруг живописуете, там и близко не было — две обычные сугубо американские девицы.
Она любит так лечь на стол под лампу на полотенце, что положил специально для неё, вплетая в его узбекский хлопок изысканный свои шерстинки чудесные, склонить голову к колонке под столом и приготовиться слушать. Приучил себя тут же замечать это, и непременно нечто такое возвышенное ей включать.
Ну и, раз заговорили о египтянах опять: пусть будет для начала у нас самая их известная, и всем давно надоевшая — даже тем, кто всех прочих их песен не слышал:
The Bangles — Walk Like an Egyptian (Different Light, 1986)
Two days after recording some overdubs for 'A Day In The Life', The Beatles spent the afternoon in East London at Angel Lane, Stratford, filming scenes for the video of 'Penny Lane' with Scandinavian director, Peter Goldmann. Shortly after the East London shoot, Goldmann and The Beatles headed to Knole Park, the grounds of a stately home in Kent, to film scenes of the band horse-riding in the countryside. Around this time, Goldmann and his crew (but minus The Beatles) travelled to Liverpool to shoot the sequences near to Penny Lane. A few days before filming started for 'Penny Lane', Goldmann shot a promo for 'Strawberry Fields Forever'. Both shoots presented a challenge for everyone involved owing to the Musicians' Union ban on any action that could be construed as miming. Despite these limitations, both the films Goldmann made were so innovative that neither would have looked out of place on MTV a decade and a half later. You can find out more and pre-order at http://www.thebeatles.com
Dick: «How do you categorize your music? Does it have a name?»
Ray: «Well it's impossible really to put a label on it because of where we are in the music. Being on the inside, you're only of the music and all categories come from the outside. So someone else is going to have to say what our music is because we are our music.»
Release date: November 2014 Running time: 144 minutes Directed by: Paul Ferrara Cinematography: Paul Ferrara Edited by Frank Lisciandro Produced by: The Doors, John Albarian, Matt Friedman Starring: The Doors Music by: The Doors
Filming using 16mm cameras took place during the band’s 1968 summer tour. Although all of the band's Hollywood Bowl appearance in July 1968 was recorded, few other songs by the Doors were recorded in their entirety. Towards the end of the summer of 1968, the band reviewed the expenditure on the film and halted any further recording. Frank Lisciandro (who had attended film school at UCLA with Morrison and Manzarek) undertook to create a first cut of the film. The band would then decide whether to continue.
However, another event was to have a major impact on the project. At a March 1969 concert in Miami, Morrison was arrested after allegedly exposing himself onstage. The film was then cancelled with only Lisciandro's first cut shown at a show in Vancouver in 1970.
The film was finally released in 2014. Bruce Botnick, the band’s long-time engineer/co-producer and Anna Coker restored the soundtrack.
The British documentary The Doors Are Open was the first rock film to be commissioned by UK TV and captures the band in London at the Roundhouse.
The Adagio in G minor for violin, strings, and organ continuo, Remo Giazotto, attributed to Tomaso Albinoni.
Wow, I'm sick of doubt Live in the light of certain South Cruel bindings The servants have the power Dog-men and their mean women Pulling poor blankets over Our sailors
I'm sick of dour faces Staring at me from the TV Tower
I want roses in My garden bower; dig? Royal babies, rubies Must now replace aborted Strangers in the mud These mutants, blood-meal For the plant that's plowed
They are waiting to take us into The severed garden Do you know how pale and wanton thrillful Comes death on a stranger hour Unannounced, unplanned for Like a scaring over-friendly guest you've Brought to bed
Death makes angels of us all And gives us wings Where we had shoulders Smooth as raven's claws
No more money, no more fancy dress This other Kingdom seems by far the best Until its other jaw reveals incest And loose obedience to a vegetable law